Екологічні фінанси: курс на покращення стану довкілля

Засідання двох комітетів (комітету законотворчості та промислової екології і інновацій) проведуть 12 жовтня з 13.00 до 16.30 в онлайн-форматі експерти та члени Професійної Асоціації екологів України (ПАЕУ), щоб:

  1. Зібрати пропозиції щодо реформування екологічних фінансів
  2. Проаналізувати іноземний досвід
  3. Сформувати консолідоване бачення стратегії реформування екологічних фінансів

Щоб стати учасником робочої групи і запропонувати рішення, надішліть інформацію до 8 жовтня на liudmyla@ecolog-ua.com

Багато з країн ЄС сьогодні розглядають зміни у своїй політиці щодо екологічного оподаткування. Тема є досить актуальною і для України, адже сучасна система екологічних зборів та ефективність їх використання викликає занепокоєння як у громадськості, так і в представників бізнесу.

Якісне впровадження «зелених податків» може дати можливість урядам знижувати податки в інших сферах, розставляючи правильні пріоритети для досягнення цілі — ефективного захисту довкілля.

Єдиним способом ефективного використання екоподатку є цільове відокремлення коштів платників екологічного податку (+ інших екокоштів).

Підвищення екологічних податків неминуче, однак це повинно мати плановий і прогнозований характер та чіткий механізм їх цільового використання!

Підвищення податку на викиди забруднюючих  речовин повинно супроводжуватися із введенням інструментів для фінансування модернізації та встановлення очисних споруд (можливо щось на кшталт фінансування, як у банківських установах).

Величина екоподатків повинна носити не лише фіскальний характер, а містити заохочувальну, мотиваційну, стимулюючу складову.

Практика експериментів для швидких і необгрунтованих рішень має бути припинена, вважають в ПАЕУ.

Для підвищення тарифів повинні бути проведені аналіз та обрахунки з обгрунтуваннями на поетапні підвищення (як це відбувалося у низці країн ЄС), щоб вітчизняні підприємства мали можливість на здійснення природоохоронних заходів відповідно до графіку підвищення величини податків, введення нових податків.

Аналітика екоподатку та його направлення дають можливість подивитись на питання з усіх зацікавлених сторін і покаже ймовірні заходи, що мають бути здійснені найближчим часом.

І очевидно, перелічені дії не матимуть ефекту без контролю ефективності реалізації проектів і відповідно ефективності змін у зборі-витратах екологічного податку.

Свої зауваження та пропозиції надсилайте liudmyla@ecolog-ua.com

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *