ПАЕУ наполягає на необхідності усунунення проблеми покомпонентного підходу до регулювання впливу на довкілля

Нагадаємо, готується на повторне перше читання Проект Закону Про запобігання, зменшення та контроль промислового забруднення (№4167 від 29.09.2020).

Професійна асоціація екологів України (ПАЕУ) вбачає цей ПЗУ як такий, що спроможний усунути проблему покомпонентного підходу до регулювання впливу на довкілля та дозволить враховувати кумулятивний вплив, що здійснює суб’єкт господарювання на навколишнє природне середовище, у т.ч. і щодо ефективного споживання енергії та сировини, умов виведення з експлуатації та відновленням території промислового майданчика до безпечного екологічного стану.


ПАЕУ наголошує, що втрата часу в цьому випадку позначиться ще більшим поглибленням екологічної кризи!


«Маємо надію, що парламент все ж підтримає законопроєкт № 4167. Адже саме з прийняттям цього документу Україна отримає шанс на встановлення чітких процедур та прозорих відносин для суб’єктів господарювання, державних органів і громадськості у сфері видачі інтегрованого дозволу, впровадження найкращих доступних технологій та методів управління; реалізацією вимог державної політики у сфері управління, запобігання, зменшення та контролю промислового забруднення та виконанням зобов’язань в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС», – зазначає Людмила Циганок, президент ПАЕУ.

Водночас, ПАЕУ звертає увагу на:

  • низку невизначених та оціночних понять, які застосовуються в термінології проєкту, наприклад «опосередковане вивільнення», «за необхідності», «значне забруднення», «високий рівень захисту довкілля»;
  • суперечливі зобов’язання оператора установки;
  • неузгодженість в додатковому ознайомлені зацікавлених сторін з заявою про отримання інтегрованого дозволу, по якому вже розпочата процедура;
  • невідповідність Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» наявності узгоджувальної комісії. Інтегрований дозвіл є документом дозвільного характеру, а отже відповідно до статті 4 цього закону виключно законами, які регулюють відносини, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються, зокрема дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру, а узгоджувальна комісія не є дозвільним органом у розумінні чинного законодавства;
  • формування спеціальної процедури державного контролю, не узгодженою з загальною системою контролю.

Постатейна таблиця зауважень ПАЕУ до ПЗУ №4167

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *