Форум «Україна 30: ЕКОЛОГІЯ»: наскільки об’єктивно розставлено акценти?

Всеукраїнський форум «Україна 30» є ініціативою Президента України Володимира Зеленського та спрямований на актуалізацію критично важливих для українського суспільства питань.

Передбачається, що форум є дискусійним майданчиком, на якому представники влади всіх рівнів, експертного середовища, громадянського суспільства та міжнародної спільноти піднімають низку проблем, які потребують виважених рішень.

Організатори Форуму зазначають, що він також є можливістю для пояснення позицій різних сторін, логіки в ухваленні ініціатив, пошуку тактик та стратегій у розробці дорожніх мап з питань що розглядає форум та запрошують приєднатися до формування спільного майбутнього України.
Прекрасна ініціатива! Але чи так вона реалізується?

Саме цього тижня відбувся Форум «Україна 30» ЕКОЛОГІЯ, розпочатий 7 червня.

Під час форуму йшлося про сучасні підходи у сфері захисту довкілля: охорони лісів, переробки відходів, захисту й збереження водних ресурсів та природно-заповідного фонду, розвитку Чорнобильської зони відчуження та перетворення її на привабливий туристичний об’єкт.

Всі теми є нагальними, але стратегічні були підняті першого дня, у т.ч. і щодо екологічного контролю. 

Якщо заплановані дискусії стосовно «зеленої» економіки, управління відходами та запобігання промисловому забрудненню виглядали конструктивним діалогом, з різними позиціями в  пошуку рішень, надихнула учасників на позитивні зміни окрема сесія, присвячена екоцифровізації, то дискусія в частині екоконтролю була взагалі відсутня!

Чому дискусія щодо реформи держекоконтролю не відбулася?

Безперечно, необхідність реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, підтримується і розділяється всіма сторонами взаємодії.

Однак сьогодні це реформування пропонується вирішити досить дискусійним  проєктом Закону України «Про державний екологічний контроль» № 3091 від 19.02.2020.

Саме на Форумі «Україна 30» ЕКОЛОГІЯ, як на дискусійному майданчику мали бути озвучені позиції різних сторін, їх аргументи та вироблено спільну позицію.

На жаль, в частині екологічного контролю цього не відбулося. Дана сесія була забезпечена виключно прихильниками проєкту № 3091. 

Жодного критичного зауваження до проєкту, не дивлячись на їх численну кількість зі сторони галузевих профільних асоціацій, відсутність підтримки Громадської ради при Міндовкіллі, відсутність підтримки Кабінету Міністрів України, озвучено не було.

Водночас, учасниками сесії публічно вказано про підтримку проєкту 3091 різними сторонами, у т.ч. і ПАЕУ (що не відповідає дійсності).

ПАЕУ вкотре вказує про підтримку реформування системи державного екологічного контролю, але не за рахунок проєкту 3091, який не спроможний досягти бажаної цілі, більше того, його прийняття у чинній редакції ще більше посилить та поглибить існуючі проблеми.

  1. 3091: необхідний баланс відповідальності і повноважень кожного з суб’єктів взаємодії
  2. Хто і чому гальмує вирішення питання реформи держекоконтролю?
  3. ПОСИЛЕННЯ ДИСБАЛАНСУ У ФУНКЦІЇ КОНТРОЛЮ
  4. ПЗУ 3091 на доопрацюванні: постатейний аналіз від ПАЕУ
  5. Чому ПЗУ «Про державний екологічний контроль» № 3091 є декларативним та загрожує дестабілізацією економіки?

ПАЕУ поділяє бажання змін, але ще більше жадає щоб ці зміни були системними, далекоглядними, збалансованими та виправдали наші спільні очікування.

 Ініціатива «Україна 30» — це планування майбутнього України з використанням досвіду, пропозицій представників різних сторін, врахування інтересів кожного та досягнення спільної мети. Саме на дискусію, діалог, вміння знаходити компроміс, бачити різні сторони та наблизитися до істини спрямована ініціатива «Україна 30». 

Цього разу ми побачили в стратегічному питанні лише одну сторону. На жаль,  розраховуватися за недалекоглядність і однобокість будуть не лише  громадяни тридцятирічної країни.

Прес-служба ПАЕУ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *