Підприємства готові інвестувати в екологічні проекти, коли їм це вигідно

«Екологічно стійкий» бізнес або «зелений» бізнес – це підприємство, яке завдає мінімальний негативний вплив на глобальне або місцеве довкілля, суспільство і економіку.

«Якщо ще 10 років тому питання екології перебували на периферії інтересів бізнесу, то сьогодні і великі компанії, і середній, і малий бізнес з високою часткою інтенсивності беруть участь в екологічних програмах» – зазначає Людмила Циганок, засновник проєкту «ЕКОтрансформація» і додає: 

 «Екологічний рух виник як відповідь на стрімкий розвиток економіки, і довгий час екологи сприймалися бізнесом як противники, які стримують зростання промисловості. 

Хочеться вірити, що здоровий глузд переможе, і в Україні, як в цивілізованих країнах, бізнес не тільки стане взаємодіяти з екологами, але сама турбота про довкілля стане бізнесом. 

Поки більшість компаній стурбовані екопроблемами рівно настільки, наскільки вони відчувають тиск держави і суспільства або необхідність публічно заявити про свою діяльність в позитивному ключі, щоб знайти конкурентну перевагу.

Захист довкілля – це не просто тренд, це зміцнює репутацію! Підприємства готові інвестувати в екологічні проекти, коли їм це вигідно! У природоохоронний порядок денний активно залучилися не тільки екологи та небайдужі громадяни, а й підприємства. Все більше компаній вбудовують екологічні ініціативи в свої бізнес-процеси.

Для всіх нас прикладом служать екопроекти-учасники попередніх проектів-визнань, як Фармак, Запоріжсталь, Обухівміськвторресурси, ДТЕК Мережі, МХП, Кривий Ріг Цемент та ін. 

Більше

Ці позитивні практики можуть вплинути і на інші компанії, орієнтуючи їх на специфіку регіону або особливості поставлених завдань. Наприклад, бережливе виробництво і процеси трансформації особливо характерні для енергетики, металургії, фармації та будівельної галузі. Промислові підприємства найбільш зацікавлені боротьбою з викидами, тому що вони можуть зашкодити екологічному середовищу в місці їх розташування.

Часто великі заводи є флагманськими підприємствами в тому чи іншому регіоні або навколо них можуть бути розташовані мономіста. Якість довкілля безпосередньо впливає на соціально-економічну обстановку в регіоні, в тому числі на ставлення жителів не тільки до діяльності того чи іншого підприємства, але і до влади. 

Найбільше великий промисловий бізнес і відкриті підприємства сьогодні стурбовані проблемами утилізації відходів, очищення стічних вод і охорони довкілля.

Але непоодинокі випадки, коли екологічна діяльність компаній в форматі заходів, разових акцій, благодійності не має в своїй основі комплексного наукового підходу, носить фіктивний характер, увагу громадськості відводить від насущних проблем, реалізовані екологічні проекти виявляються пустушкою, не несуть необхідних змін. 

У кризові періоди екологічні проблеми відходять на другий план, якщо тільки вони безпосередньо не погіршують становище компанії на ринку.

І все ж в Україні вже є компанії, керівництво яких вкладається в поступовий, але справжній перехід на «зелені» рейки, забезпечуючи собі більш стійке положення на ринку і закладаючи основи «зеленої» економіки в країні. 

Тому допомогти відрізнити разові акції від системних і стійких компаній – завдання проєкту «ЕКОтрансформація»

Більше

Прес-служба Ecobusiness Group
 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *