Про необхідність змін до «Інструкції про зміст та порядок складання звіту проведення інвен-таризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві»

Відповідно до ст.31 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища» і ст. 4 ЗУ «Про охорону атмосферного повітря» наказом Мінприроди України №7 від 10.02.1995р., зареєстрованим в Мінюсті 15.03.1995р. за №61/597, була затверджена «Інструкція про зміст та порядок складання звіту проведення  інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві» (надалі Наказ №7).
    
Так, відповідно до п.1.11 Наказу №7 Звіт про інвентаризацію викидів забруднюючих речовин подається в Мінприроди (суб’єкт господарювання, об’єкт якого належить до першої групи), обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища (суб’єкт господарювання, об’єкт якого належить до другої або третьої групи) для реєстрації у вигляді роздрукованого звіту (один примірник) та в електронній формі.
    
Належність об’єкта до тієї чи іншої групи визначається відповідно до статті 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» 

    Законом України «Про адміністративні послуги» (надалі Закон) визначено, що адміністративна послуга – результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків такої особи відповідно до цього Закону.

    У розумінні вищезазначеного Закону реєстрація звітів з інвентаризації викидів забруднюючих речовин має ознаки адміністративної послуги.

Разом з тим, відповідно до статті 5 Закону України «Про адміністративні послуги» виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються, зокрема, перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, підстави для одержання адміністративної послуги; суб’єкт надання адміністративної послуги та його повноваження щодо надання адміністративної послуги; платність або безоплатність надання адміністративної послуги; граничний строк надання адміністративної послуги; перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги.

    Тобто, необхідність реєстрації звітів з інвентаризації викидів забрудню-ючих речовин повинна бути передбачена виключно Законом, а не наказом Мінприроди, як на сьогодні.

Водночас, закони України «Про охорону навколишнього природного середовища» і «Про охорону атмосферного повітря», на виконання яких прийнято Наказ № 7, не містять норм щодо необхідності реєстрації звітів з проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві.

Також, Планом організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 06.09.2012 № 5203-VI «Про адміністративні послуги», схваленим на засіданні Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 (протокол № 80), було встановлено завдання центральним органам виконавчої влади забезпечити приведення актів законодавства у відповідність до вимог цього Закону.

Таким чином, Міндовкілля України необхідно забезпечити приведення актів законодавства, що регулюють відносини у зазначеній сфері, до вимог Закону України «Про адміністративні послуги».

    Враховуючи, те що реєстрація звітів з інвентаризації викидів забруднюючих речовин не передбачена на рівні Закону та відсутні затверджені наказом Міндовкілля інформаційні та технологічні картки адміністративної послуги з цього питання, з боку Департаментів екології здійснюється зволікання у частині проведення вищезазначеної реєстрації.

Пропонуємо:

    Внести зміни до «Інструкції про зміст та порядок складання звіту прове-дення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві», затвердженої наказом Мінприроди №7 від 10.02.1995р., виключивши з тексту зміст пункту 1.11.

Прес-служба ПАЕУ
 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.